Kotlety mielone ze szpinakiem i warzywami

   Wraz z nowym rokiem postanowiłam zadbać o regularność i sumienność w dodawaniu przepisów. Mam nadzieję, że będzie to rok pełny zamian, ponieważ w 2017 mimo kilku małych osiągnięć, gdzieś się troszkę zagubiłam. Ogarnęło mnie małe lenistwo, które ciężko było przezwyciężyć. Mam nadzieję, że 2018 będzie rokiem dobrej organizacji czasu 😃
    Rozwiewając wątpliwości czytelników, którzy zdrowe żywienie wiążą z niejedzeniem mięsa, pytają mnie czy jestem wegetarianką, dodaję przepis na mięsny obiad. Nie jem mięsa codziennie, bywa tak, że nie jem go tydzień czy dwa, ale generalnie niedzielnymi polędwiczkami w sosie, dobrze przyprawioną kurą czy domowymi wyrobami mięsnymi nigdy nie pogardzę. Magazyn z witaminą B 12 w organizmie trzeba jakoś uzupełnić, ale przecież mięso, to nie tylko B 12, to również ważne aminokwasy, które budują nasz organizm. Dietą wegetariańską da się pokryć zapotrzebowanie na konkretne aminokwasy, jednak musi być to dieta zbilansowana, bogata w różne źródła białka (np. komosę ryżową, amarantus, ziarna konopi siewnej). Do przygotowania tych kotletów użyłam mielonej wieprzowiny - tutaj również należy uważać, gdyż wieprzowina bogata jest w nasycone kwasy tłuszczowe, dlatego takie mięso nie powinno być spożywane codziennie. Zbilansowania dieta, to różnorodna dieta :) 
Do przygotowania 5-6 kotletów potrzebujecie:

  • 200 g mięsa mielonego
  • 100 g mrożonego szpinaku
  • 1 jajka
  • 2 łyżek mąki (kukurydzianej/gryczanej)
  • 1 łyżeczki czosnku niedźwiedziego 
  • 1/2 łyżeczki czosnku suszonego 
  • 1 łyżeczki czubrycy zielonej i odrobiny pieprzu 
  • 1 łyżki oleju rzepakowego 
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek do polania warzyw
  • Warzywa: ja użyłam 150 g warzyw na patelnię i 2 łyżki surówki z kapustą pekińską, jednak dla ułatwienia polecam ugotować na parze 200 g warzyw na porcję. 

Przygotowanie:
  • Na patelni poddusić szpinak (można zalać go 1/4 szklanki wody), gdy szpinak się rozmrozi, dodać 1/2  łyżeczki czosnku i wymieszać. 
  • W misce wymieszać mięso, jajo, mąkę, dodać czosnek niedźwiedzi, czubrycę, pieprz i wymieszać. 
  • W międzyczasie można zacząć gotowanie warzyw.
  • Na patelni z powłoką nieprzywierającą rozgrzać olej, formować z kotletów ''łódeczki'', włożyć do środka łyżeczkę szpinaku, zlepić i uformować mięso na kotlet i usmażyć (+/- 5 minut z każdej strony).
  • Podać z warzywami polanymi oliwą z oliwek. 




Komentarze

Popularne posty