Nicejskie socca - czyli wegańskie placki z ciecierzycy

Dzisiaj przychodzę do Was z pomysłem na wegański, bezglutenowy, bezjajeczny i bezlaktozowy przepis na placki socca. Potrawa nazywana również bywa farinatą lub niciejskim chlebkiem socca i wywodzi się z Włoch - są dwie szkoły przygotowywania potrawy:
1. Pieczenie w piecu w specjalnych miedzianych formach
2. Smażenie na patelni

Postanowiłam nieco skrócić czas przygotowywania, w związku z czym zamiast placki upiec, po prostu podsmażyłam je na kilku kroplach tłuszczu na patelni z powłoką nieprzywierającą. 

Przygotowanie jest naprawdę szybkie i proste, dlatego warto je wypróbować. Socca to idealna alternatywa dla kanapek czy naleśników. To z czym zjecie placki zależy od Was - może być to pasta z soczewicy jak w moim przypadku, szynka, pieczony kurczak z warzywami, same warzywa, a mogą być również podane w wersji a'la pizza z sosem pomidorowym i dodatkami. Co, kto lubi :)

Składniki na 5/6 sztuk:

  • 100 g mąki z ciecierzycy
  • 2 łyżki dobrej oliwy z oliwek 
  • 200 ml wody 
  • Do masy dodałam również kurkumy, pieprzu i soli himalajskiej - polecam dodać również rozmaryn. 
  • Kilka kropel oliwy z oliwek do smażenia

Przygotowanie: 

  • Należy wymieszać wszystkie składniki i (jeżeli czas pozwoli) odstawić masę na 1-2h. 
  • Smażyć placki po około 3-4 min. z każdej strony
  • Moja pasta to: ugotowana zielona soczewica wymieszana z czubrycą, suszonymi pomidorami i olejem z nich. 





Komentarze

Popularne posty