Orkiszowe jagodzianki (z kruszonką otrębową)

Jadąc do pracy codziennie mijam targowisko i chyba nie muszę mówić, że totalnie przepadam i jestem w raju :). Cały plac warzyw i owoców. Może być piękniej? Dlatego też nie mogłam się oprzeć świeżym jagodom i od razu kupiłam całym słoik.
Taka moja mała dygresja - mając do wyboru zakup warzyw czy owoców z marketu, wolę wybrać Panią, która stoi przy bocznej uliczce i sprzedaje swoje wyroby, niż lśniące produkty z marketu. Oczywiście, nigdy nie wiadomo jaką ów starsza Pani prowadzi uprawę, nie wiadomo również czy jak się zapytamy, to odpowie nam prawdę dotyczącą stosowanych środków. W markecie natomiast mamy niemal stuprocentową pewność, że produkty, które są wystawione były traktowane pewnymi dawkami środków chemicznych, których nadmiar jest dla ludzkiego organizmu szkodliwy, zatem wolę dać zarobić starszej pani, wierząc w to, że zakupione przeze mnie produkty są choć trochę zdrowsze.


Środowego poranku oszalałam, wstałam o 6 rano i zrobiłam jagodzianki 😂Pyszne i aromatyczne, naprawdę mocno polecam. Wypróbujcie!


Składniki:

• 3 szklanki mąki (po 1.5 szklanki mąki orkiszowej i pszennej białej)• ¾ szklanki ksylitolu / erytrolu + 1 łyżka białego cukru • 30 g świeżych drożdży• 1 jajko• 80 g masła (najlepiej klarowanego, ale jak użyjecie zwykłego też będzie ok 😊).• Szczypta soli • 250 ml mleka+ 300 g jagód + 1 łyżka substancji słodzącej (ja użyłam cukru kokosowego, ale może być to substancja słodząca używana do ciasta




Przygotowanie:1. Zrobić rozczyn drożdżowy: mleko podgrzać (ale nie zagotować) i wymieszać z łyżką cukru białego i drożdżami. Odstawić na 10-15 min. W ciepłe miejsce.

2. Roztopić masło i ostudzić.
3. Do rozczynu dodać mąkę, jajko, substancję słodzącą i sól. Wymieszać, dodać masło i ugniatać ciasto przez kilka minut.
4. Odstawić w ciepłe miejsce na minimum 40 min.
5. Jagody wymieszać z substancją słodzącą.
6. Wyrośnięte ciasto podzielić na pół i kolejno na mniejsze kawałki. Z mniejszych kawałków formować koła, do środka nałożyć po 1 czubatej łyżce jagód i ciasto sklejać (mniej więcej jak pierogi, ale później uformować kształt koła).
7. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 25-30 min.
Na próbę zrobiłam kilka sztuk z kruszonką na bazie otrąb, wyszła całkiem przyzwoita, dlatego podzielę się z Wami przepisem: 20 g masła, 3 łyżki otrąb owsianych/żytnich, 1 łyżka mąki pszennej. Wymieszać i przed pieczeniem posypać kruszonką jagodzianki.










Komentarze

Popularne posty