Rolada z ciasta francuskiego, kurczaka i warzyw



Standardowo z kurczakiem i warzywami, ale następnym razem jeżeli przygotuję coś mięsnego, to postaram się, aby to nie był kurczak! :)
Z większej części ciasta zrobiłam roladę, ale zostawiłam sobie mały pasek do ciasteczek bananowych.




Potrzebujemy:
- Płat ciasta francuskiego
- Pierś z kurczaka - ok 250 gram (czyli mniej więcej połowa piersi)
- Kukurydza 
- Cebula
- Pieczarki
- Marchew
- Koncentrat pomidorowy
- Przyprawy: sól, pieprz, przyprawa do pizzy (lub ulubiona mieszanka ziół)
- Ser żółty.

Przygotowanie: - Zacznijmy od farszu, czyli podsmażamy cebulę na patelni, kolejno dodajemy przyprawionego kurczaka pokrojonego w kostkę.
- Po kliku minutach dodajemy pieczarki i startą marchew.
- Dolewamy odrobinę wody, by wszystko się ładnie dusiło.
- Pamiętacie o przyprawieniu farszu.
- Farsz nie musi być idealnie podsmażony czy uduszony, bo później wyląduje w piekarniku.
- Odkładamy farsz do wystygnięcia.

- Moje ciasto było dość grube i małe, zatem trochę je rozwałkowałam - można zrobić to też na zasadzie 'rozciągania' ciasta, ale jeżeli nie macie w tym wprawy, to nie polecam, bo łatwo można je powyginać i wtedy nie będzie nadawało się do roladki
- Forma ciasta musi być prostokątna, ale jak będzie miała zaokrąglenia po bokach to nic się nie stanie:
Zostawiamy sobie miejsce na środku ciasta na farsz, a na bokach wycinamy paski. Wygląda to mniej więcej tak; 



- Środek smarujemy koncentratem pomidorowym i posypujemy przyprawą do pizzy lub ulubionymi ziołami.
- Wykładamy farsz (ważne, żeby nie był gorący, bo rozwali się ciasto).
- Posypujemy kukurydzą z puszki - wedle uznania.
- Nakładamy kilka plasterków sera
- Zawijamy roladkę, tak jak na powyższym zdjęciu.
- Wstawiamy do piekarnika - długość czasu pieczenia zależy od rodzaju ciasta - musicie przeczytać to na opakowaniu. Zazwyczaj jest to około 30 minut. 

Tak wygląda od razu po upieczeniu: 






 A tutaj jeszcze ciasteczka z bananem, czyli:
- pasek, który zostawiłam z ciasta, pokroiłam na małe kawałki, posypałam wiórkami kokosowymi i nałożyłam pokrojonego banana.
Wyszły wyśmienite! :)


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty