Przejdź do głównej zawartości

Posty

Polecane

Hummus ze zwiększoną zawartością białka

Nie ma co ukrywać, że w ostatnich latach hummus opanowuje świat! Jest to jedna z najpopularniejszych, wegańskich potraw. Szczerze powiem, że bardzo cieszy mnie fakt, że pasty roślinne zyskują na popularności :) Musimy dbać o różnorodność naszej diety!      Dzielę się swoim odkryciem - ostatnio zrobiłam hummus ze zwiększoną zawartością białka, a to za sprawą tahini wzbogacanego białkiem od Primaviki. Standardowe tahini zawiera około 20 g białka/ 100 g produktu, natomiast wzbogacane - 33 g białka/ 100 g. Ta wersja pasty sezamowej świetnie nadaje się do zastosowania przez wegetarian, którzy mają problem z zaspokojeniem zapotrzebowania na białko. 
Skład pasty: sezam 73%, koncentrat białek serwatkowych z mleka 20%, ksylitol.
Składniki na hummus: Ciecierzyca ugotowana - 200 g (jeżeli używacie ciecierzycy suchej, to pamiętajcie o zalaniu nasion wodą na całą noc, a kolejno na ugotowaniu ich. Ja użyłam ciecierzycy w słoiku, którą również polecam). Pasta tahini - 70 g Czosnek - ząbek Sok z cytr…

Najnowsze posty

Ryż z kurczakiem w sosie orientalnym z mango

Relacja z IV Narodowego Kongresu Żywieniowego

Dodatki do żywności - co mówi raport Najwyższej Izby Kontroli?

Ciasto z sera białego z brzoskwiniami i pyłkiem pszczelim - bez dodatku sacharozy

Zupa na bazie soku pomidorowego

Wegańskie Amarelki

Kotlety z batata

Spirulina | Właściwości | Przykłady posiłków

Orkiszowe jagodzianki (z kruszonką otrębową)

Ryż z soczewicą, szpinakiem i surówką na bazie marchewki