Przejdź do głównej zawartości

Posty

Polecane

Wegańskie Amarelki

Wspominałam już kiedyś, że najlepsze rzeczy wychodzą robione spontanicznie? Nie ma to jak między zajęciami przyjechać na 2 godziny do domu, zrobić kopytka dyniowe, napić się kawy i upiec przepyszne amarelki.
Amarantus sam w sobie ma ciężki smak - mowa tu o amarantusie w czystej postaci. Spożywanie amarantusa (lecz nieprzetworzonego) poleca się cukrzykom, ponieważ ma niski indeks glikemiczny i sprawdza się w regulacji poziomu glikemii. Jego nasiona są bardzo odżywcze i sycące. Ziarna szarłatu, to źródło aminokwasów o wysokiej wartości biologicznej, związków przeciwutleniających oraz minerałów (wapń, żelazo, cynk). Substancje te wykazują właściwości regulujące poziom cholesterolu we krwi.  Trochę więcej do poczytania o szarłacie w linku zamieszczonym na samym końcu:)
W przepisie skorzystałam z amarantusa wersji ekspandowanej.  → Ekspandowanie jest to proces odbywający się w warunkach wysokiego ciśnienia i polega na poddaniu ziarna działaniem gorącej pary, przez co ziarno staje się nadmu…

Najnowsze posty

Kotlety z batata

Spirulina | Właściwości | Przykłady posiłków

Orkiszowe jagodzianki (z kruszonką otrębową)

Ryż z soczewicą, szpinakiem i surówką na bazie marchewki

Wegańskie lody bananowo-kokosowe

Kasza jaglana z mięsem mielonym z dodatkiem kurkumy i szpinaku

Bezglutenowe ciasto bananowe

Południowe Włochy od kuchni