Makaron z sosem dyniowym, cebulą i pieczarkami

Dzisiaj przychodzę z inspiracją na mega sycący, wegański obiad, który przygotowałam tak naprawdę z resztek. Z tego wszystkiego został mi jedynie kawałek dyni (pewnie na jakieś ciacho lub muffinki) i czosnek.  No dobra, przyprawy też mi zostały 😁

Składniki na 1 porcję:
Makaron (ja użyłam trójkolorowego, ale najlepiej użyć żytniego/gryczanego/razowego) - 80 g
Dynia piżmowa - 400 g
Cebula czerwona - 80 g
Pieczarki - 160 g
Czosnek - 10 g (2 ząbki)
Olej rzepakowy - 10 ml
Masło 82% tł. - 10 g
Przyprawy: pieprz, kurkuma, czosnek suszony, przyprawa włoska

Przygotowanie:
1. Dynię obierz i pokrój na mniejsze kawałki, żeby szybciej się ugotowała.
2. Do garnka nalej wody, dodaj pokrojoną dynię i gotuj do miękkości warzyw (około 15 min.)
3. W międzyczasie włącz do gotowania makaron, pokrój cebulę czerwoną w kostkę lub półksiężyce i pieczarki w plasterki.
4. Na patelni rozgrzej tłuszcz, dodaj cebulę, czosnek. Podsmaż 2-3 min., dodaj pieczarki i smaż całość przez chwilkę.
5. Gdy dynia się ugotuje, wylej nadmiar wody (zostaw tylko trochę na dnie, aby się lepiej miksowała). Zmiksuj dynię. Dodaj masło, czosnek suszony, pieprz, przyprawę włoską (nie dosalaj, bo w przyprawie włoskiej w składzie występuje sól). Wymieszaj.
6. Na makaron wyłóż sos, na wierzchu połóż pieczarki i cebulę.



Komentarze

Popularne posty