Wegański sos dyniowo-batatowy z ryżem i tempehem

Hej, hej!

Na przestrzeni miesięcy w moim życiu zaszło wiele zmian, bo oprócz tego, że obroniłam tytuł magistra dietetyki, to zaczęłam przyjmować pacjentów w gabinecie dietetycznym w Lublinie 😊Ostatni czas był inetsynywny - zawodowo i prywatnie, ale wszystko zmierza ku dobremu. Wracam z inspiracjami kulinarnymi. Tęskniłam za tym przeogromnie💚

Sezon dyniowy w pełni, a więc i ja przychodzę z przepisem. Tym razem upichciłam wegański sos dyniowo-batatowy.

Składniki na 4 porcje sosu:
Dynia Hokkaido - 700 g
Batat - 300 g
"Mleczko kokosowe" około 10% tłuszczu
- 150 ml
Woda - 50-100 ml
Przyprawy: czarna sól/sól himalajska (około 1/4 łyżeczki), papryka wędzona (1 łyżeczka), curry (1 łyżeczka), czosnek suszony (1 łyżeczka), szczypta chilli.
Przygotowanie:
1. Obierz dynię (chyba, że nie przeszkadzają Ci ewentualne skórki lub masz dobry blender, który zmiksuje sos na gładką masę) i pokrój na mniejsze kawałki. Z batatem zrób to samo.
2. Warzywa przełóż do sporego garnka i zalej wodą lekko powyżej ich poziomu. 
3. Gotuj do miękkości warzyw. W międzyczasie opcjonalnie dolej wody i zajmij się przygotowywaniem dodatków (ryż i tempeh/kurczak).
4. Kiedy warzywa już są miękkie, wylej pozostałą wodę. Dodaj "mleczko" kokosowe i przyprawy. Całość zmiksuj. Opcjonalnie dolej wody i ponownie zmiksuj. 
  • Sos podałam z ryżem parboiled wymieszanym z ryżem czerwonym. Posiłek zrobiłam w wersji wegańskiej, której użyłam marynowanego tempehu i mięsnej dla rodzinki z piersią z kurczaka. 
  • Uwaga: jeśli decydujesz się na wersję z miksem ryżu, to w związku z barwiącymi właściwościami ryżu czerwonego, ugotuj go oddzielnie.
  • Moja porcja ryżu wynosiła 60 g (po 30 g ryżu parboiled i czerwonego)
  • Zarówno tempeh (100 g), jak i pierś z kurczaka (120 g) zamarynowałam w sosie sojowym, czosnku suszonym i papryce wędzonej. 
Taka porcja obiadowa dostarczy: ponad 700 mg potasu, 500 mg wapnia, 73 mg magnezu, 7 mg żelaza.

Jeśli potrzebujesz wsparcia dietetycznego, to zachęcam do kontaktu: kinga.glaszewska@gmail.com
> Ponadto zapraszam na mojego fanpage fb: Ziarnista  i Kinga Głaszewska - dietetyk 

Komentarze

Popularne posty