Ciasteczka fasolowo-kokosowe | wegańskie i bezglutenowe

Hej hej :)
Kocham roślinną kuchnię i bardzo cieszy mnie fakt, że do mojego gabinetu zgłasza się coraz więcej pacjentów chcących zmienić swoje nawyki w kierunku zwiększenia spożycia roślinnych posiłków. To dla mnie dodatkowa motywacja do wymyślania zdrowego jedzonka. 

W ten weekend w mojej kuchni króluje fasola. Zrobiłam fasolowo-kokosowe ciasteczka i wegański majonez z aquafaby. Wszystko wyszło pysznie, serio! Przepis na majo pojawi się na instagramie @ziarnista lub fb @Kinga Głaszewska - dietetyk 

Tymczasem zachęcam do zrobienia szybkich i przesmacznych ciasteczek.

Składniki na około 12-14 szt. (zalecana do spożycia 1 porcja adekwatna 4 ciasteczkom)
  • fasola biała z zalewy - 120 g
  • banan - 120 g
  • ksylitol/ertrytol/cukier - 20 g
  • wiórki koksowe- 20 g
  • mąka ryżowa - 40 g
  • napój roślinny - 60 ml 
  • proszek do pieczenia - 3 g (płaska łyżeczka)
  • siemię lniane - 20 g

Przygotowanie:
1. Zblenduj w misce fasolę, napój roślinny, banana, ksylitol. Dodaj wiórki kokosowe, mąkę ryżową, proszek do pieczenia i siemię lniane. Wymieszaj. 
2. Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia, lekko posmaruj olejem roślinnym. Wyłóż ciasteczka uformowane w dłoni lub za pomocą łyżeczki (aby lepiej formowały się w dłoni warto zwilżyć ręce zimną wodą). 
3. Piecz 20 min. w 180 stopniach z funkcją termoobiegu.

Porcja (4 ciasteczka): 200 kcal
Białko: 5,5 g 
Tłuszcz: 7,2 g
Węglowodany: 36 g
Potas: 350 mg | Wapń: 130 mg | Magnez: 65 mg 

Komentarze

Popularne posty