Ciasto bananowe z ananasem.

  Szybki przepis na szybkie ciasto, które szybko znika z blaszki. Jest wilgotne w środku bez dodatku żadnego tłuszczu w postaci oleju czy masła. Posłodziłam je miodem i kilkoma łyżeczkami cukru. Znajomym smakowało, jednak dla mnie była to za duża ilość miodu, który smakuje mi tylko w umiarkowanych ilościach. 

Potrzebujemy:
- Mąki (1 szklanka; u mnie mąka pełnoziarnista)
- 1 dużego, dojrzały banana
- Pół szklanki mleka
- Sody oczyszczonej/proszku do pieczenia - 1 łyżeczka
- 2 jajek
- Miodu/cukru do posłodzenia (u mnie to było 6 łyżek roztopionego, skrystalizowanego już miodu + 5 łyżeczek zwykłego cukru. Jeżeli używacie samego cukru, myślę, że odrobinę mniej niż połowa szklanki wystarczy, gdyż ciasto jest na małą formę, a banan też nadaje słodyczy).
- Opcjonalnie: kilka plastrów ananasa + siemię lniane, słonecznik, sezam. 

Przygotowanie:
- Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę.
- W miseczce rozgniatamy banana z mlekiem; ja użyłam standardowo blendera. Myślę, że mikser też sobie z tym poradzi. 
- Do miski z ubitymi białkami, wlewamy roztwór mleczno-bananowy i pozostałe składniki.
- Na samym końcu dodajemy mąkę i delikatnie mieszamy masę łyżką. 
- Wykładamy na blaszkę (moja miała wymiary: 26 x 12).
- Na wierzch położyłam pokrojone plastry ananasa i sezam. 
- Wkładamy do piekarnika, nagrzanego do 180 stopni na około 40 minut. 









Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty