Sałatka z piersią z kurczaka i grzankami



  Dzisiaj chciałam zainspirować Was do zrobienia sałatki. Idealnie nadaje się na obiad, gdyż dzięki grzankom, piersi z kurczaka i warzywom jest bardzo sycąca. Chciałam tutaj też rozwiać wątpliwości tych, którzy uważają, że sałatka to tylko dodatek, a nie główne danie. Gwarantuję Wam, że taką mieszanką da się również najeść. 

Wykonanie sałatki oczywiście nie jest żadną filozofią, wystarczy pokroić warzywa i je wymieszać.
Jakich składników ja użyłam?
- Połowa sałaty lodowej
- Pół puszki kukurydzy
- Pomidorki koktajlowe
- Pierś z kurczaka (200 gram)
 + grzanki, sos czosnkowy i przyprawy
Do samej sałatki dodałam pieprzu, soli, ziół prowansalskich, zaś do przyprawienia piersi: papryki słodkiej, pieprzu cayenne, trochę przyprawy ' kebab - gyros 'oraz trochę sosu sojowego).


Do domowych grzanek potrzebujemy tylko czerstwej bułki, oleju/oliwy/roztopionego masła i przypraw (zioła prowansalskie i czosnek są w tej kwestii niezawodne). 
- Kroimy bułkę w małą kosteczkę, ale możemy też zostawić, tak jak ja to zrobiłam, kilka większych kromek do 'pochrupania'
- Pokrojoną bułkę wkładamy do miseczki, wlewamy do niej olej/oliwę/roztopione masło - ilość zależna od tego jak dużo robicie grzanek, w każdym razie tyle, aby przyprawy mogły swobodnie przylepić się do bułki.
- Wkładamy grzanki na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. 

Do sosu czosnkowego potrzebujecie:
- Opakowanie serka wiejskiego + ew. jogurtu naturalnego
- 3 ząbki czosnku
- Sól i pieprz. 
Składniki należy razem zblenderować, chyba, że nie używacie serka wiejskiego, tylko sam jogurt i przeciśnięty przez praskę czosnek, to wymieszajcie wszystkie składniki i gotowe :) 

Przygotowanie całej sałatki: Podsmażamy pierś z kurczaka, myjemy, kroimy i mieszamy pozostałe składniki w misce. Dodajemy przyprawy, a na talerzu polewamy całość sosem czosnkowym. 



Tutaj już zdjęcie reszty sałatki, która została, bo nie miałam okazji zrobić zbyt wielu zdjęć: 



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty