Ryżowe kotleciki z marchewką

  Taka wersja kotlecików zdecydowanie zadowala moje podniebienie, gdy nie mam ochoty na mięso. Polecam wypróbować nawet ze standardowym ryżem. 


Składniki:
  • Woreczek brązowego ryżu 
  • 2 marchewki 
  • 1 jajko
  • 3 łyżki pełnoziarnistej mąki/otrąb pszennych
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej, 1 łyżeczka suszonego oregano, 1/2 łyżeczki granulowanego czosnku, sól i pieprz do smaku.
  • Olej do smażenia


Przygotowanie:
  • Najpierw gotujemy ryż, a w międzyczasie obieramy marchew i ścieramy na tarce o małych oczkach (ja starłam na średnich, ale zdecydowanie lepsza konsystencja będzie, gdy zetrzemy  ją na mniejszych oczkach)
  • Gdy ryż jest już ugotowany: wszystkie składniki z wyjątkiem mąki, mieszamy w jednej misce i blenderujemy. Dodajemy najpierw 2 łyżki mąki/otrąb i sprawdzamy konsystencję, jak jest za rzadka, to dosypujemy mąki/otrąb.
  • Smażymy małe kotleciki na oleju.

Kotleciki podałam z surówką na bazie kapusty i marchewki.


Komentarze

Popularne posty