Sałatka owocowa

   Z moim wolnym czasem ostatnio jest kiepsko, stąd pojawiają się braki w pisaniu i dodawaniu przepisów. Będę publikowała posty, tak często, jak tylko będzie to możliwe. 
   Postanowiłam dodać kolejną grupę na bloga pt. '' tanio i smacznie '' - będzie ona widoczna po prawej stronie bloga. Dzisiaj mała inspiracja na fajne śniadanie (albo już drugie śniadanie) na każdą kieszeń - sałatka owocowa :)


Składniki:
- Mały banan (90 groszy)
- Jabłko (40 groszy)
- 200 gram śliwek/2 duże śliwki (80 groszy)
- 20 gram ciemnych winogron (ja akurat miałam świeżo zerwane z drzewka, ale taka ilość, to koszty w granicach 30 groszy - jest sezon, więc korzystajcie)
- 4 łyżki jogurtu naturalnego (ok. 40 groszy)
- Kilka kropel soku z cytryny (tego nie wliczę w koszty, bo są znikome, a smak sałatki bez tego soku nadal będzie pyszny)
- Dodatki (ja użyłam orzechów włoskich - również zerwanych z działkowego drzewa i żurawiny, najtaniej wyniesie Was słonecznik łuskany, gdyż łyka (10 gram) to koszty w granicy 10 groszy!). Ciacho na wierzchu to taka dekoracja, którą możecie całkowicie pominąć, no ale koszt jednego ciastka, to jakieś 15/20 groszy. 

Razem: 2.90/3 zł

Jak widzicie za 3 złote macie maksymalnie energetyczny i zdrowy posiłek. Tą sałatkę zjadłam godzinę temu, a do tej pory mam pełny brzuch, więc nawet jak podzielicie ją na dwie mniejsze porcje, to nie pożałujecie. 

Skoro pieniądz już się zgadza, to przejdźmy do prostego przygotowania:
  • Przekrawamy banana na pół i jedną część miksujemy w miseczce z jogurtem na nasz sos, dodajemy kilka kropel soku z cytryny, mieszamy.
  • Drugą połówkę banana i wszystkie pozostałe owoce kroimy na małe kawałki. 
  • Wszystko razem mieszamy, polewamy sosem, układamy dodatki i gotowe.




Komentarze

Popularne posty