Kasza jaglana z serem halloumi, mango i rukolą

  Podczas powrotu z pracy głowiłam się w autobusie, co by tu zrobić z resztką ugotowanej już kaszy jaglanej. Zbliżał się trzeci dzień odkąd nieużytkowana leżała w lodówce, więc chyba była to najwyższa pora, żeby ją jakoś sensownie wykorzystać. Kasza jaglana z warzywami kolejny raz, to nie był obiad, za którym szczególnie tęskniłam 😕 Na szczęście w lodówce odnalazłam rukolę, mango i ser halloumi, który kupiłam już 2 tygodnie temu (był nie otwierany i generalnie cechuje go długi termin przydatności do spożycia). Przygotowanie całości zajęło mi dosłownie 7 minut, więc źle nie jest :) Tym oto wstępem, którym wprowadziłam Was w mój świat rozmyślania o resztkach kaszy jaglanej 😂, zachęcam Was do zrobienia potrawy z przepisu.


Słów kilka o serku halloumi:
Staje się to dość popularny produkt. Przypuszczam, że jeszcze ze 2 miesiące i w internecie pełno będzie przepisów na jego wykorzystanie. Jest to półtwardy, elastyczny ser pochodzący z Cypru (ciekawostką jest fakt, że tylko Cypr ma prawo do jego wytwarzania). Pozyskiwany bywa z mleka owczego lub z jego mieszanki z mlekiem kozim i krowim. Najczęściej stosowany dodatek do serka, to mięta, jednak ja znalazłam wersję z bazylią. Ma wysoką temperaturę topnienia, dlatego może być podsmażany czy grillowany (bez dodatku tłuszczu) i szczerze powiem, że wtedy smakuje najlepiej! Pokrojony i spożyty bez obróbki smakuje strasznie słono. Cena za ok. 250 g, to 10 zł - mi wystarcza na 3 porcje.

Wartości odżywcze podane na 100 g:
Kcal: 321
Tłuszcz: 25 g, w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 16g
Białko: 22g
Węglowodany: 1.9, w tym cukry: 1.6
Sól: 2.6 g



Składniki na 1 porcję:
  • 50 g kaszy jaglanej suchej do ugotowania (lub jeśli ktoś gotuje kaszę w woreczkach, to pół ugotowanego już worka)
  • 70 g mango
  • 2 garście rukoli
  • 1 łyżka oleju lnianego 
  • 4 plasterki sera halloumi (z bazylią)

Przygotowanie:
  • Ser podsmażyć lub podgrillować - po około 3 minuty z każdej strony.
  • Wymieszać w garnku ciepłą (nie gorącą) kaszę jaglaną z rukolą i olejem lnianym.
  • Pokroić mango
  • Na kaszy jaglanej położyć owoc i podsmażony/grillowany ser.


Komentarze

Popularne posty