Jesienne, wilgotne ciasto z dyni

  Nie ma wiosny bez sałatek warzywnych, lata bez truskawek, zimy bez ... bigosu (ale w wersji bardziej ''fit'' :)) i jesieni bez dyni! Następnym razem zrobię dyniowe z jabłkami i śliwkami - bardziej jesiennie się już nie da. 
   Przez fakt, że użyłam 0.5 kg dyni, ciasto ma wyczuwalny smak warzywa, ale kompletnie to nie przeszkadza, gdyż za sprawą daktyli i dodatku cynamonu wszystkie smaki się ładnie łączą. Konsystencja ciacha jest wilgotna, bardziej przypominająca gęsty pudding niż biszkopt, ale tak miało być, tak chciałam! Krojone po lekkim wystygnięciu nie rozpada się, ma zwartą konsystencję, więc jeśli naszła Was ochota na lekkie ciasto, nie obciążające przewodu pokarmowego, to zachęcam do spaceru na targ po świeżutką dynię. 
Ah, i ciasto jest bez dodatku sacharozy :) 


Składniki na blaszkę (keksówkę): 

  • 0.5 kg dyni
  • 5 łyżek mąki (ja użyłam mąki graham, ale orkiszowa również będzie w porządku)
  • 3 łyżki mąki kokosowej
  • 2 jaja 
  • Pół kubeczka jogurtu naturalnego
  • 60 g oleju kokosowego + 3 łyżki miodu 
  • 4 łyżki erytrolu/ksylitolu 
  • Płaska łyżeczka cynamonu i sody oczyszczonej
  • Kilka daktyli (ja użyłam pasty daktylowej, która jest niczym innym jak zmiksowanymi  samymi daktylami) lub opcjonalnie można dodać innych, ulubionych suszonych owoców. 
  • 1 łyżka sezamu 

Przygotowanie:

  • Olej kokosowy roztopić z miodem
  • Jeżeli chodzi o dynię, to są dwie opcje: 1) obrać dynię, pokroić na mniejsze kawałki i zmiksować w robocie kuchennym/blenderze 2) opcja bardziej czasochłonna - obrać dynię, pokroić i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. 
  • Wymieszać w misce wszystkie składniki, oprócz daktyli.
  • Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, wylać masę, powkładać suszone owoce, posypać sezamem
  • Piec 45 min. w 180 stopniach 

Komentarze

Popularne posty