Kotleciki z groszku z kaszą jaglaną i surówką

      Poniedziałek jest dniem, w którym najczęściej nie mam pełnej lodówki, świeżego mięsa i warzyw, ale na szczęście w szafkach zawsze kryją się jakieś zasoby. Dzisiaj naszła mnie ochota na wegetariański obiad. W zasadzie ten, to nawet wyszedł wegański (bo nawet jajek w domu zabrakło 😂). Przygotowanie obiadu zajęło mi około 25 minut.

*Przepis bezglutenowy, bez laktozy, bez jaj, wegański 



Składniki na 1 porcję:
  • 120 g groszku zielonego (ja użyłam groszku w zalewie - oczywiście zdrowszy jest świeżo gotowany, wtedy należy ugotować ok. 5-6 łyżek)
  • 1 łyżka mąki (użyłam gryczanej, jednak może być to inna mąka, jeśli chcecie, aby pozostał to obiad bezglutenowy można użyć mąki kukurydzianej, ziemniaczanej, owsianej z symbolem przekreślonego kłosa, jaglanej, teff, z ciecierzycy). 
  • 1 łyżeczka masła orzechowego - mówię Wam, masło tutaj robi robotę. 
  • Pół cebuli
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • Przyprawy: sól himalajska, kurkuma, czosnek suszony, curry, pieprz + opcjonalnie ulubione przyprawy
  • Kasza jaglana (50g)
  • Oliwa z oliwek lub olej z pestek dyni do polania kaszy 
  • Kwaszona kapusta (tutaj 2-3 łyżki) + ogórek kwaszony

Przygotowanie:
  • Opłukać kaszę jaglaną i ugotować z niewielką ilością soli himalajskiej.
  • W miseczce zmiksować zielony groszek z cebulką, dodać mąkę, przyprawy, masło orzechowe i całość wymieszać. 
  • Smażyć placuszki na niewielkiej ilości oleju rzepakowego na patelni z powłoką nieprzywierającą po ok. 3 min z każdej strony 
  • Podać placuszki z kaszą jaglaną, kwaszoną kapustą i ogórkiem.




Komentarze

  1. Masło już mamy. Teraz pozostałe składniki i bierzemy się za gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty