Ryż z soczewicą, szpinakiem i surówką na bazie marchewki


Hej!
Dzisiaj przychodzę do Was z kolejną, wegańską inspiracją na obiad. Uznałam, że na każdej infografice będę zamieszczała informacje dotyczące alergenów zawartych w potrawie, żeby ułatwić Wam selekcję pożądanych i niepożądanych przepisów :) 


Jestem fanką prostoty, zatem na pewno każdy z Was poradzi sobie z przygotowaniem poniższego posiłku. Do przygotowania jednej porcji potrzebujecie:
  • 50 g ryżu basmati/brązowego/dzikiego/czerwonego
  • 1 dużej garści świeżego szpinaku 
  • 1 łyżeczki oleju do smażenia - rzepakowego / kokosowego lub jeśli nie ma przeciwwskazań może być to masło, ale przepis nie będzie wegański
  • 4 łyżki ugotowanej już zielonej soczewicy (ja ugotowałam więcej, więc dla oszczędności czasu polecam i Wam, żeby dodać do obiadu dnia następnego lub zrobić np. pastę na kanapki)
  • 1 ząbka czosnku 
  • 1 marchewki 
  • 1/2 jabłka 
  • 1 łyżeczki soku ze świeżo wyciśniętej cytryny 
  • 1 łyżeczki oliwy z oliwek 
Przygotowanie:
1. Ugotować ryż i soczewicę.
2. Marchew obrać i zetrzeć na tarce (tak samo postąpić z jabłkiem - nie trzeba obierać). Do surówki dodać sok z cytryny.
3. Na patelni rozgrzać tłuszcz do smażenia, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i szpinak. Podsmażać dosłownie ok. 2 minut, dodać soczewicę i ryż. Całość wymieszać i zdjąć z ognia. Dodać pieprz, opcjonalnie ulubione zioła i polać oliwą z oliwek.
4. Obok położyć surówkę. 





Komentarze

  1. Kiedyś u cioci to jadłem i muszę stwierdzić że smak był niesamowity.Szkoda że czasu mi brakuje na przygotowanie tego w domu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty