Placuszki z samopszy z sokiem z aronii

W poniedziałki na śniadania zjadam zazwyczaj owsianki, albo naleśniki - robi się je z produktów, które niemal zawsze mam w domu, więc nie muszę robić żadnych zakupów 😄 Dzisiaj upichciłam placuszki z mąki z samopszy z dodatkiem soku z aronii (myślałam, że uda mi się uzyskać intensywną, fioletową barwę placuszków, ale niestety było tylko delikatne zabarwienie 😂

Składniki na 1 porcję:

Mąka z samopszy - 3 czubate łyżki
Mleko 2% tł. 50 ml + 50 ml wody +4 łyżki soku z aronii
Jajko - 1 szt.
Dwie krople aromatu (u mnie migdałowy) - m

ożna pominąć.

Składniki na farsz:
Ser twarogowy chudy - 50 g
Jogurt naturalny 2 % tł. - 3 łyżki
Pyłek kwiatowy/pszczeli - 3 g
Dżem/konfitura - 40 g

+ opcjonalnie dodatki

Przygotowanie:

1. Składniki na ciasto wymieszaj/zmiksuj
2. Patelnię z powłoką nieprzywierającą delikatnie posmaruj tłuszczem, wylej łyżką odpowiednią porcję ciasta. Smaż placuszki po 2-3 min. z każdej strony.
3. W międzyczasie wymieszaj ser twarogowy z jogurtem i pyłkiem pszczelim.
4. Przekładaj placuszki serem i dżemem tworząc "górkę" placków.
5. Wierzch posyp dodatkami

Kcal: 517 
Białko: 24 g
Węglowodany: 81 g
Tłuszcze: 8,6 g
Błonnik: 2.5 g
Potas: 360 mg
Magnez: 31.2 mg 
Wapń: 264 mg 
Cynk: 1.9 mg



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty