Tortilla z kurczakiem i cukinią.

Ostatnio zostałam poproszona o jakieś danie z kurczakiem, niestety poszłam trochę na łatwiznę i kupiłam tortillę, zamiast zrobić sama, ale to tylko ze względów takich, że nie miałam po prostu zbyt wiele czasu. Następną tortillę jaką tu zamieszczę, zrobię już samodzielnie :).


Składniki na farsz:
- Pojedyncza pierś z kurczaka
- 4 plastry ogromnej cukinii (trudno mi oszacować ile miały one gram, ale dajcie jej, tyle, ile sami lubicie)
- Połowa małej papryki
- Cebula
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego
- Przyprawy: zioła prowanslakie, papryka mielona- słodka, sól, pieprz ziołowy, bazylia, odrobina pieprzu cayenne

Składniki na surówkę- Marchew
- Czerwona kapusta (może być pekińska)
- Ogórek
- Zioła prowansalskie, pieprz, odrobina soli
- 1 łyżka oliwy z oliwek bądź oleju.

Przygotowanie farszu: 
Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki i przyprawiamy solą i papryką słodką. Na patelni podsmażamy cebulkę, gdy się zeszkli dodajemy
pierś z kurczaka i po około 5 minutach dodajemy paprykę, cukinię. Dolewamy odrobinę wody, by wszytsko się ładnie poddusiło (około 10-15 minut).
Przyprawiamy ziołami, pieprzem ziołowym, bazylią, odrobiną pieprzu cayenne. Dodajemy łyżkę koncentratu i dusimy to jeszcze kilka minutek.

Przygotowanie surówki:
Kapustę kroimy dość cienko, ścieramy na tarce pozostałe warzywa, przyprawiamy, dodajemy olej lub oliwę, mieszamy i gotowe.

Placki tortilli podgrzewamy na patelnii, smarujemy ketchupem, wykładamy farsz, surówkę i jeżeli ktoś lubi, to żółty ser (u mnie wersja z serem, bo uważam, że wtedy danie o wiele lepiej smakuje)
I gotowe! Ja jestem trochę kombinatorką i chciałam mieć bardziej chrupiącą tortillę, więc po nałożeiu farszu, danie podgrzałam w opiekaczu.
Ser zdążył się ładnie roztopić i cała tortilla była przepyszna.

Z podanych składników zrobiłam 3 porcje, ale 4 również dałoby radę, tylko po prostu z większą oszczędnością farszu (lub dajcie po prostu odrobinę więcej piersi).

Nie obyłoby się bez właściwości jakiegoś produktu, zatem napiszę trochę o kurzej piersi.
(w zasadzie tortilla pełna jest warzyw, więc nie można powiedzieć, że jest to niezdrowy posiłek)
- Przede wszystkim jest to źródło białka, co dla większości osób zdrowo odżywiających się i ćwiczących, jest najważniejszą właściwością (w 100 gramach jest około 21 gram białka).
- Z witamin w piersi z kurczaka znajdą się: witamina A, K, B3, B5 czyli kwas pantotenowy, kwas foliowy, B12, cholina, poprawiająca koncentrację i wpływająca na działanie mózgu, trochę witaminy E, B1 i A
- Z minerałów zawiera: potas, sód, fosfor, magnez, wapń, żelazo, cynk.
- 100 gram to około 120 kcal, a sposobów na pierś jest bardzo dużo, więc polecam na obiad, a nawet kolację, gdyż pierś nie zawiera węglowodanów.


Komentarze

Popularne posty