piątek, 5 września 2014

Ciasto z kaszy jaglanej

W kaszy jaglanej zakochana jestem dopiero od około roku. Dzisiaj opiszę kilka jej właściwości, ale najpierw podzielę się przepisem na zdrowe, pyszne ciasto jaglane.



Składniki:
- Pół szklanki kaszy jaglanej
- 50 gram masła
- Pół szklanki miodu/ ew. cukru
- 3 łyżki budyniu waniliowego
- Ok. 1/3 szklanki jogurtu naturalnego 
- 1 jajko
- 1.5 szklanki mąki pełnoziarnistej (jeżeli nie macie może być zwykła pszenna)
- 1/3 szklanki słonecznika
- Siemię lniane i sezam, wedle uznania. 
- Owoce: u mnie maliny, ale mogą być borówki/gruszki- co lubicie.  
- łyżka kakao


Przygotowanie:
- Gotujemy kaszę jaglaną i ją odcedzamy. Czekamy aż trochę wystygnie
- Do garnka z kaszą wbijamy jajko i wkładamy kolejno wszystkie składniki oprócz kakao. 
- Wszystko razem chwilę miksujemy.
- Do małego garnka odlewamy trochę ciasta i wsypujemy kakao (potrzebne jest ono tylko do zrobienia tego wzorku na cieście, a jeżeli chcemy z niego zrezygnować, to pomijamy ten punkt przepisu)
- Wlewamy ciasto do formy, nakładamy owoce i posypujemy sezamem
- Pieczemy około 50 min. w 180 stopniach.





aściwości kaszy jaglanej:
- Jest lekkostrawna, więc idealna dla tych, którzy mają problemy żołądkowe czy trawienne.
- Nie zawiera glutenu
- Jeżeli mamy zakwaszony organizm, powinniśmy wzbogacić naszą dietę właśnie w kaszę jaglaną, gdyż jest ona zasadotwórcza
- Jest bogata w krzem, mający pozytywny wpływ na naszą skórę, włosy i paznokcie. 
- Zawiera lecytynę, wspomagającą naszą pamięć i koncentrację 
- Bogata w witaminy z grupy B
- Ze składników mineralnych zawiera: wapń, fosfor, magnez, potas, żelazo.
- Jest źródłem antyoksydantów.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz