Zupa krem z cukinii

Dopóki sezon na cukinię, trzeba korzystać i wydobywać jej cudowne walory smakowe i zdrowotne, więc dzisiaj podzielę się przepisem na zupę typu krem.
Ja miałam odmianę żółtej cukinii, ale standardowa zielona, też oczywiście się nadaje.

Składniki:
- Cukinia (niestety nie mam wagi kuchennej i nie wiem ile mogłam dać jej gram, do tego jest to działkowa cukinia gigant. W każdym razie zamieszczam zdjęcie, po którym mniej więcej można oszacować ile pokroić. Myślę, że są to jakieś 2 sklepowe średnie cukinie.
- Cebula
- Bulion warzywny - ok. 700 ml. (najlepiej by była w nim marchewka, seler i natka pietruszki)
- Przyprawy: 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka papryki słodkiej mielonej, 1 łyżeczka ziół prowansalskich, 1 łyżeczka kurkumy, pół łyżeczki bazylii, szczypta gałki muszkatołowej, pieprzu ziołowego, pieprzu cayenne/chili
- 3 liście laurowe, 4 ziela angielskie
- 1 duża łyżka masła
- 1 łyżka sosu sojowego

Przygotowanie:
- Obieramy ze skórki i kroimy w kostkę cukinię.
- Do garnka wlewamy bulion warzywny wraz z cukinią, zielem angielskim i liściem laurowym, solimy i gotujemy
- Kroimy cebulę i szklimy ją na oleju.
- Po około 15stu minutach gotowania zupy, wkładamy do niej cebulę. Całość jeszcze gotujemy około 10 minut.
- Przyprawiamy i wlewamy sos sojowy - nadal gotując.
- Po 5 minutach zupę zdejmujemy z gazu i ją blenderujemy/miksujemy.
- Znowu stawiamy garnek na gaz i chwilę gotujemy, dodajemy masło, próbujemy i ewentualnie dodajemy innych przypraw.






 Tak wygląda po zblenderowaniu:



By zupa była bardziej syta, dodałam do niej soi. Można dodać groszek ptysiowy bądź takie sucharki chlebowe. Na wierzch nałożyłam jogurt, posypałam sezamem i pestkami dyni.

 


Właściwości cukinii:
- Zdecydowanie jest idealna dla osób będących na diecie, gdyż 100 gram cukinii, to jedyne 15 kcal.
- Jest warzywem lekkostrawnym.
- Zawiera potas, fosfor, wapń, sód, żelazo.
- Z witamin posiada: wit. A, C, PP, B1, beta karoten.
- Posiada właściwości odkwaszające organizm i ma pozytywny wpływ na procesy trawienne.

Komentarze

Popularne posty