Omlet z kurczakiem gyros i warzywami

Dzisiaj mało wyszukany przepis, ale z powodu braku czasu, nie gotuję zbyt wiele.
Omlet, to fajna opcja na praktycznie każdy posiłek w ciągu dnia, można tu zwiększać i zmniejszać kaloryczność, więc jest to uniwersalna opcja dania.

Składniki:
- 2 białka
- 1 żółtko (u mnie akurat tak wyszło, ale można spokojnie dać 2 żółtka)
- 2 łyżki mleka
- 2 łyżki mąki
- Przyprawa do pizzy
- Ewentualnie: siemię lniane.

Dzisiejszy omlet zrobiłam tak:
- Ubiłam 2 białka na sztywną pianę w jednej misce.
- Do drugiej miski wlałam żółtko, 2 łyżki mleka.
- Połączyłam obie masy, dosypałam 2 płaskie łyżki mąki i delikatnie wymieszałam. Do tego przyprawiłam: przyprawą do pizzy.
- Smażyłam na patelni do naleśników.

Ta wersja jest z kurczakiem w przyprawie gyros, szpinakiem, papryką.
Do tego ketchup i odrobina sosu musztardowego.
Jeżeli chodzi o składniki są one dowolne: można jeść na słodko i na słono :)
- warzywa, mięso, ser, tofu, serki owocowe, owoce, twarożek.

Jeżeli dodajemy dodatki typu warzywa, to warto dodać je od razu po wlaniu omleta na patelnię. Omlet z jednej strony będzie się robił, a z drugiej pozostanie spieniona masa, na którą łątwo nakładać nadzienie.






Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty