niedziela, 9 listopada 2014

Kuskus z kurczakiem w sosie sojowym


Potrzebujemy:
(Podaję składniki na jedną porcję)
- Kasza kuskus - jest to kasza strasznie prosta w przygotowaniu, bo wystarczy tylko zalać ją gorącą wodą, odczekać kilka minut i jest gotowa do spożycia :) Tutaj weźcie jej sobie tyle ile chcecie, ale pamiętajcie, że po zalaniu wodą pęcznieje. 
- Mieszanka warzyw chińskich (u mnie to było około pół małego opakowania)
- Pierś z kurczaka (około 100 gram; czyli połowa pojedynczej piersi)
- Sos sojowy - razem około 4 łyżek
- Koncentrat pomidorowy - 2 łyżki
- 1 łyżeczka masła
- Przyprawy: mielone chili, papryka słodka, pieprz ziołowy, oregano, odrobina soli, prażona cebulka.
- Woda

Przygotowanie: 
- Pierś z kurczaka kroimy w kostkę i zalewamy w miseczce sosem sojowym (3 łyżki) i posypujemy mieloną, słodką papryką. 
- Najlepiej odczekać 30 minut, żeby kurczak się trochę pomarynował, ale jak nie mamy czasu, to możemy od razu wziąć się za podsmażenie kurczaka na oleju. 
- Kolejno na patelnię z kurczakiem, wkładamy warzywa i zalewamy połową szklanki wody. 
- Dusimy pod przykryciem, co chwilę mieszając (ok 15 minut)
- Jeżeli woda wyparuje, to dolewamy znowu około 1/3 szklanki, dodajemy koncentrat pomidorowy i pozostałe składniki - masło, przyprawy i 1 łyżkę sosu sojowego.
- Dusimy jeszcze około 10 minut.
- Pamiętajcie, żeby w między czasie przygotować sobie kaszę kuskus, ja do mojej dodałam jeszcze małą łyżeczkę masła - przez co kasza miała delikatniejszy smak
- Spróbujcie smaku potrawy przed zdjęciem z palnika i ewentualnie doprawcie :)
Cała potrawa powinna być na gazie przynajmniej około 25-30 minut.



Klika słów o kaszy:
Kasza kuskus powstaje z pszenicy durum. W krajach orientalnych jest jednym z głównych składników w posiłku. Można dodawać ją do sałatek, zapiekanek, zup, a nawet jeść w postaci deseru - z domieszką jogurtu, orzechów, owoców, miodu.
- Zawiera o wiele więcej białka niż zwykłą pszenica, bo aż 13 g. 
- Nie podrażnia żołądka, gdyż jest kaszą lekkostrawną
- Z soli mineralnych posiada: żelazo, niacynę, tiaminę

Dużą jej zaletą jest to, że jest sycąca i szybka w przygotowaniu, więc polecam ją tym osobom, które nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie i tym, które nie lubią zbyt skomplikowanych posiłków. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz