Domowy burger

Popularne, uniwersalne i pyszne. Jeszcze nie poznałam osoby, która nie lubiłaby domowego burgera.
Zrobiłam 4 burgery, a składniki, których potrzebowałam, to:
  • Mięso mielone (w tym przypadku wieprzowe- 25 dekagramów, jeżeli chcecie grube i duże burgery, polecam kupić więcej mięsa)
  • Przyprawy: papryka słodka, oregano (po 0.5 łyżeczki), czosnek, sól (1/3 łyżeczki) + kilka listków świeżej natki pietruszki, bo akurat trochę mi zostało, można pominąć, aczkolwiek natka dodaje fajnego smaku, a przy okazji trochę witamin :)
  • 4 bułki (u mnie grahamki)
  • Sałatka wiosenna (dzisiaj poszłam trochę na łatwiznę i kupiłam, ale możecie zrobić własną, na pewno będzie smaczniejsza)
  • Kilka plastrów sera (u mnie mozarella)
  • Ogórki konserwowe
  • Sos na bazie koncentratu i musztardy (przepis podam na dole)
Przygotowanie:
  • Mięso mielone należy rozdrobnić widelcem i dodać przyprawy.
  • Formujemy kotlety i smażymy na dość małym ogniu
  • Gdy mięso już zostało trochę podsmażone, zaczęłam podpiekać swoje bułki w opiekaczu (można zrobić to też na zwykłej patelni). Pod koniec smażenia mięsa, układamy na nim kawałki mozzarelli, aby się roztopiła. 
  • 1 połowę bułki posmarowałam sosem i wyłożyłam na nią burgera, a na drugą położyłam sałatkę i ogórka.
Jak zrobiłam sos? Do małego garnka wlałam 1/3 szklanki wody, 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego i 1 łyżeczkę musztardy. Zagotowałam, dodałam czosnku granulowanego, pieprzu, bazylii i odrobinę ketchupu. Chwilę pogotowałam i na 5 minut przed wyłączeniem gazu, posłodziłam łyżeczką cukru.



Tutaj jeszcze moje starsze wersje burgerów;





Podsumowanie kosztów:

Mięso mielone: 2.66 zł.
4 bułki: 2 zł.
Sałatka: 2.19 zł.
Mozzarella: całe opakowanie kosztowało 2 zł, mi wystarczyła połowa, zatem doliczam 1 zł. 
= 7.85 + nie doliczyłam przypraw, ogórków, kosztu sosu, ponieważ przyprawy pewnie sami jakieś w domu macie i zawsze możecie skorzystać z własnej mieszanki. Ze słoika ogórków użyłam tylko 3, zatem łączny ich koszt to może być jakieś 50 groszy? Mój sos zrobiłam z produktów dostępnych w domu, z kolej waszym sosem może być zwykły ketchup.

Za jednego burgera wychodzi ok. 2 zł.






Komentarze

Popularne posty