poniedziałek, 16 lutego 2015

Pasta z ciecierzycy


  Pierwotnie miał być to hummus, jednak mój blender niefortunnie się zepsuł i za pomocą miksera udało mi się zrobić tylko pastę. Już mam nowego robota kuchennego, który powinien bez problemu podołać przygotowaniu hummusu, więc przepis na pewno się pojawi:) Muszę jeszcze popracować nad pastą tahini, która jest nieodłącznym składnikiem wyżej wymienionego kremu.


Składniki:
- Szklanka ugotowanej ciecierzycy
- 3 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
- 3 łyżki sezamu
- 1 łyżka oleju
- Jeżeli lubimy, możemy dodać łyżkę majonezu
- Sól, pieprz, ulubione zioła (u mnie: oregano, papryka słodka, odrobina chili i cebulka prażona)
- Woda (około 1/3 szklanki)
- Na wierzchu położyłam: sezam, siemię lniane i żurawinę. 


Przygotowanie:

  • Wszystko razem blenderujemy/miksujemy, dolewając stopniowo wody, jeżeli 1/3 szklanki okaże się za małą ilością, to oczywiście dolewamy.

Pasta idealnie nadaje się na kanapki, ale udało mi się przyrządzić z niej również dodatek do makronu, dolewając odrobinę przecieru pomidorowego i przypraw :)



Wartości ciecierzycy:
- Jest cennym źródłem białka (szklanka nieugotowanej ciecierzycy zawiera około 19 gram białka)
- Jeżeli chodzi o inne wartości (podawane na szklankę suchej cieciorki):
kalorie: około 360 kcal
błonnik: około 15 gram
tłuszcz: około 6 gram
- Zawiera witaminy z grupy B, m.in kwas foliowy (witamina B9), który reguluje funkcjonowanie wszystkich komórek naszego ciała. 
- Posiada cynk, żelazo, wapń, magnez, sód, fosfor i potas, który korzystnie wpływa na pracę naszego mózgu, koncentrację, a przede wszystkim na gospodarkę wodno- elektrolitową, kontroluje ciśnienie krwi 
- Pomaga w obniżeniu frakcji złego cholesterolu (HDL)
- Ma pozytywny wpływ na stan naszej skóry i włosów
- Ma działanie przeciwbólowe 

2 komentarze:

  1. To zdjęcie dodawałaś chyba na vinted prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, że ramach reklamy bloga dodawałam :)

      Usuń