Nocna owsianka ze słoika.


Od kilku dni choruję, więc kiepsko z moją aktywnością w kuchni, dlatego pozostaje mi wrzucanie inspiracji na posiłki, cobyście o mnie nie zapomnieli! :) Dzisiaj będzie to pomysł na nocną owsiankę ze słoika. Brzmi dziwacznie, ale jest to fajna opcja śniadania z wykorzystaniem resztek, w tym przypadku masła orzechowego, ale równie dobrze mogą być to różnego rodzaju przetwory (dżemy, powidła itd.). Z wyglądu też szału nie ma, ale zaufajcie mi i skorzystajcie kiedyś z tego pomysłu.



Potrzebujemy:

  • Około 4 łyżek płatków owsianych górskich (można oczywiście więcej)
  • Trochę wody
  • 250 ml mleka
  • Mały banan, truskawki. 
  • Łyżka siemienia lnianego
*oczywiście dodatki są opcjonalne, ale polecam skorzystać z banana, gdyż nadaje słodkości owsiance. Możemy dodawać również jabłka, borówki amerykańskie, jagody, maliny, poziomki oraz różnego rodzaju orzechy, rodzynki, wiórki kokosowe. 

Przygotowanie:
  • Na noc zalewamy płatki owsiane wodą (tak aby było jej nieco ponad poziom płatków [zdj]). Przykrywamy talerzykiem. 
  • Drugiego dnia do garnka wlewamy mleko, siemię lniane oraz płatki. Całość co chwilę mieszamy i gotujemy aż do uzyskania pożądanej gęstości.
  • Gdy owsianka się gotuje, kroimy banana i truskawki w małe kawałeczki. Część kładziemy na dno słoika, a część zostawiamy, by ułożyć na wierzchu. 
  • Wlewamy naszą owsiankę do słoika, układamy na niej owoce.
  • Gotowe :) Przed spożyciem możemy wymieszać wszystko w słoiku łyżką, żeby każdy ze smaków się połączył. 

Tutaj odsyłam Was do mojego jednego ze starszych postów dotyczącego owsianek: KLIK











Komentarze

  1. Tyle razy już próbowałam, ale nie mogę się jakoś przekonać do owsianki :(

    www.sparowani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj z bananem, naprawdę smaczne połączenie :) Do tego dodaj kilka orzeszków, roztop czekoladę i może się przekonasz.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty