Makaron z sosem kurkowym z dodatkiem mascarpone (wersja fit)

Sezon na kurki rozpoczęty, a ja ostatnio kupiłam pudełeczko po okazyjnej cenie, więc postanowiłam po raz pierwszy w życiu coś z nimi zrobić. Danie okazało się strzałem w dziesiątkę, zarówno dla moich kubków smakowych jak i mojej siostry. Standardowo jest prosto, smacznie i nawet szybko - 25-30 minut i danie gotowe. 

Składniki na 2 porcje:
- 100 gram kurek
- 1 mała cebula
- 3 ząbki czosnku
- 100 gram mięsa mielonego
- 4 łyżki gęstego jogurtu  
- 2 łyżki mascarpone (jednak jeżeli nie macie można zastąpić gęstą śmietaną lub gęstym jogurtem)
- Kilka listków świeżej pietruszki
- Przyprawy; płaska łyżeczka ziół prowansalskich, odrobina soli, pieprzu ziołowego, płaska łyżeczka kurkumy. 
- 1/3 szklanki wody
+ makaron (u mnie pełnoziarnisty)

Przygotowanie:
- Kroimy cebulkę i czosnek na drobne kawałki. Podsmażamy na łyżce oleju. 
- Po 3 minutach dodajemy mięso mielone i wszystko razem podsmażamy kolejne 5 minut. 
- Myjemy nasze kurki i kroimy na drobne kawałki. Gdy minął czas podsmażania mięsa, dodajemy grzyby na patelnię. Dusimy pod przykryciem wszystko razem. Po 6-7 minutach pewnie jest już mniej wody, więc dolewamy 1/3 szklanki. Dusimy wszystko razem jeszcze 5 minut.
- Dodajemy nasz jogurt i serek mascarpone. Wszystko razem mieszamy. 
- Przyprawiamy. Całość trzymamy na ogniu jeszcze około 3 minut. Na sam koniec dodajemy pokrojonej, świeżej natki pietruszki.

 * Pamiętajcie o zaczęciu przygotowywania makaronu, już gdy zaczynacie robić danie.






Komentarze

Popularne posty