Kluski lane na mleku

Zapewne lane kluski dla wielu z Was kojarzą się ze smakiem dzieciństwa, ale ja przyznam się bez bicia, że dopiero teraz zjadłam ja pierwszy raz. Są dwie opcje, albo nigdy ani babcia ani mama nie serwowały mi takich smakołyków, albo po prostu ja ich nigdy nie chciałam jeść. No i wielka szkoda, bo teraz już wiem, że będą one częściej gościły na moim talerzu. Tutaj zrobiłam wersję na mleku z bananem, orzeszkami i siemieniem lnianym - dzięki tym dodatkom zwiększycie trochę kaloryczność i zawartość witamin i minerałów w posiłku.

Składniki:
- 1 jajko
- 2 łyżki mąki (pół na pół pszenna z żytnią)
- Szczypta soli
- 250 ml mleka
- Dodatki: banan (60 gram), kilka orzeszków i łyżeczka siemienia lnianego

Przygotowanie:
- W małej miseczce mieszamy: jajko, mąkę i odrobinę soli (konsystencja powinna być taka jak na zdjęciu obok)
- Do garnuszka wlewamy szklankę mleka, a kiedy mleko się zagotuje powoli łyżką wlewamy naszą masę. Całość mieszamy i zdejmujemy z ognia. Cały proces od momentu zagotowania do wyłączenia gazu powinien trwać zaledwie około 2 minut. 
- Do miseczki dodajemy pokrojonego banana i nasze dodatki, zalewamy kluskami z mlekiem.





Komentarze

Popularne posty