wtorek, 16 lutego 2016

Omlet z warzywami

Sycący, zdrowy, pyszny i idealny na każdy posiłek w ciągu dnia - omlet z warzywami. Ja polecam na kolację albo nawet na obiad, tylko wtedy dobrze byłoby dodać sobie trochę więcej mięsa, najlepiej piersi z kurczaka.

Składniki na omlet:
- 2 jajka
- 1 łyżka mąki pełnoziarnistej/żytniej
- Płaska łyżeczka czosnku granulowanego

Składniki na wierzch omleta:
- 150 gram warzyw na patelnię (oczywiście jeżeli macie świeże warzywa, to jak najbardziej można wykorzystać, polecam: brokuły, marchew, kukurydzę)
- Kilka oliwek
- 2 plasterki dowolnej szynki 
- Przyprawy: 1 łyżeczka ziół prowansalskich, 1/3 łyżeczki pieprzu ziołowego i pół łyżeczki kolendry.

Przygotowanie:
- Najpierw polecam zająć się warzywami: naszą mieszankę mrożoną/świeże warzywa wykładamy na patelnię i dusimy na małym ogniu przez około 15-20 minut, pamiętając o regularnym mieszaniu i zalaniu warzyw ok. 1/3 szklanki wody, a w międzyczasie:
- Oddzielamy żółtka od białek i ubijamy białka na sztywną pianę.
- Do żółtek dodajemy czosnek granulowany i mąkę - energicznie mieszamy.
- Łączymy obie masy, wykładamy na patelnię. Szybko kroimy kawałki szynki i układamy na wierzchniej stronie omleta, żeby po przewróceniu na drugą stronę szynka ładnie ''wprasowała się'' w nasz placek. Smażymy omleta z obu stron po około 4-5 minut. 
- Jeżeli minęło już 15 minut duszenia warzyw - dodajemy nasze przyprawy, mieszamy całość i jak warzywa są już miękkie, to wykładamy je na naszego omleta, dodajemy pokrojone oliwki.

* Opcjonalnie możemy użyć ketchupu lub domowego sosu czosnkowego (pewnie znajdą się tu jacyś przeciwnicy ketchupowania sklepowymi produktami, ale dodam, że używam ketchupu o dość wysokiej zawartości pomidorów i jak widać nie jest go za dużo, zatem jestem pewna, że nie zaszkodzi to mojemu zdrowiu). 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz