Pizza na bazie białego sera


  Mój dzisiejszy wytwór wyglądem może i przypomina pizzę, ale smakiem się odrobinę od niej różni. Oczywiście nie oznacza to, że jest niedobry, gdyż ku mojemu zdziwieniu okazał się przepyszny i sycący. Pomysł na ten placek podrzucił mi pewnego razu znajomy dbający o formę i swoją dietę. Twaróg w połączeniu z piersią z kurczaka dostarczy całkiem sporej ilości białka, więc jak najbardziej polecam taką serową pizzę osobom trenującym, potrzebującym wysokobiałkowych posiłków. 

Składniki na ciasto:
- 100 gram sera białego (ja użyłam chudego, ale półtłusty również będzie dobry)
- 4 łyżki jogurtu naturalnego
- 5/6 łyżek mąki pełnoziarnistej
- 1 jajko
- 1 łyżeczka ziół prowansalskich 

Reszta składników:
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego
- Odrobina przyprawy do pizzy (wiem, że mało profesjonalnie korzystać z mieszanek, ale kiedy ma się godzinę na przyrządzenie potrawy, zjedzenie i wyjście z domu, to wygodniej jest pójść na łatwiznę, a po za tym całkiem odpowiada mi smak posiłku z tą mieszanką :))
- Dodatki: tutaj macie dowolność, podam z jakich produktów ja skorzystałam: 2 plasterki salami na połowę placka, 30 g podduszonej piersi z kurczaka na drugą połowę, 1/2 cebulki, 50 g ugotowanego brokuła, odrobina papryki czerwonej i to mi w zupełności wystarczyło. Zdecydowanie polecam użycie jakiegoś dodatku mięsnego. 

Przygotowanie:
- Najpierw polecam zająć się pokrojeniem warzyw oraz ewentualnym podduszeniem mięsa/ugotowaniu brokuła. 
- W garnku mieszamy wszystkie składniki na ciasto. Zabieramy się za delikatne ugniatanie ciasta - konsystencja powinna być zwarta (jeżeli ciasto nie chce się ugnieść dodajcie odrobinę mąki).
- Na blaszkę wykładamy papier do pieczenia i smarujemy odrobiną oleju, wykładamy nasze ciasto i formujemy je na pożądany kształt. 
- Wierzch smarujemy koncentratem, posypujemy przyprawą i wykładamy wcześniej przygotowane warzywa i mięso.
- Pieczemy 15 minut w 180 stopniach.



Komentarze

Popularne posty