Warzywa w sosie pomidorowo-miodowym

Gdyby nie fakt, że do sosu użyłam miodu mogłabym powiedzieć, że to wegańska propozycja obiadowa. No chyba, że jednak miód moi drodzy weganie jecie? Ja polecam jeść, bo to kojący nerwy eliksir życia :) 

W tym przepisie dodałam mało miodu, bo w końcu to obiad, a nie deser, nie może być za słodko - jeżeli nie lubicie miodu możecie zastąpić go cukrem trzcinowym. Jest to posiłek bardzo warzywny, ale dzięki temu, że użyłam samych sycących produktów, zaspokoiło to mój głód. Brzuch miałam pełny! 



Składniki na 1 porcję:


  • 50 g fasolki szparagowej (żółtej)
  • 200 g brokuła
  • 100 g papryki (połowa średniej)
  • 2 ząbki czosnku 
  • Kolba kukurydzy
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1/2 szklanki wody 
  • Do przyprawienia: 1/2 łyżeczki sosu sojowego, 1 płaska łyżeczka curry, 1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego, 1/4 łyżeczki soli, 1 łyżeczka bazylii i miodu.
  • 1 łyżka tłuszczu do smażenia (użyłam masła klarowanego)

Przygotowanie:
  • Potrzebujemy 2 garnków. Jednego do ugotowania kukurydzy, a drugiego do delikatnego podgotowania brokuła (najlepiej na parze). 
  • Obcinamy końce fasolki i ją myjemy, włączamy do gotowania brokuła i kukurydzę. 
  • Na patelni rozgrzewamy 1 łyżkę masła klarowanego, podsmażamy fasolkę i czosnek jednocześnie przez około 3 minuty, kolejno dodajemy pokrojoną w kosteczkę paprykę i podsmażamy jeszcze 5 minut. 
  • Brokuł powinien być już gotowy, więc wyjmujemy go na deskę i kroimy na mniejsze kawałki, a koncentrat pomidorowy mieszamy z wodą. Dodajemy brokuła i zrobiony rozczyn z koncentratu na patelnię. Dusimy pod przykryciem przez około 10 minut (po 5 minutach dodając sos sojowy).
  • Po 10 minutach przyprawiamy warzywa dokładnie wszystko mieszając i sprawdzając smak. Wedle uznania doprawiamy bardziej, a jeżeli smak Wam odpowiada dusimy całość jeszcze 5 minut. 
Danie powinno przygotowywać się na średnim ogniu, jeżeli ogień jest za duży woda szybciej będzie wyparowywała, więc obserwujcie patelnię i w razie potrzeby dodajcie niewielką ilość wody. 


Komentarze

Popularne posty